موج اول قهوه
اولین موج قهوه به عنوان کم کیفیت ترین قهوه شناخته می شود و به قهوه کالایی معروف است. به Folgers، Maxwell House، Green Mountain Coffee و دیگر برندهایی فکر کنید که تمرکز زیادی روی کیفیت یا شفافیت منبع ندارند.
قهوه موج اول واقعاً سعی نمی کند شما را متقاعد کند که تفاله ها به هیچ وجه خاص هستند. در واقع، برای چندین دهه بیشتر مردم در ایالات متحده حتی نمی دانستند که دانه های قهوه از یک گیاه واقعی می آید!
چرا؟ زیرا قهوه موج اول به نظر می رسد که از یک کارخانه آمده است، نه یک مزرعه. هیچ (یا به ندرت) نامی از کشور یا مزرعه مبدا وجود ندارد، هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه پردازش قهوه وجود ندارد، و تقریباً همیشه تمرکز عمده بر راحتی وجود دارد.
علائم رایج قهوه موج اول:
لوبیا با طعم مصنوعی یا “طبیعی”.
قهوه فوق العاده تیره و تلخ
موج دوم قهوه
ما به طور کلی ظهور قهوه موج دوم را به برندهایی مانند Starbucks و Caribou Coffee نسبت می دهیم که فرهنگ کافه داری را در ایالات متحده متحول کردند. این برشتهها و کافهها در اواخر دهه 1900 با معرفی قهوهدوستان به طیف وسیعتری از تجربههای قهوه، قهوه را به شیوهای جدید زنده کردند.
آنها شروع به انتشار کشورهای مبدأ کردند و شروع به کاوش در قهوه با کیفیت بالاتر کردند، اما هنوز مشتری را به سمت خود قهوه هدایت نکردند – بلکه به تجربه.
به عنوان مثال، استارباکس با مخلوط کردن شات های اسپرسو با شربت های شیرین و خوش طعم و مواد دیگر، پیشگام چیزی بود که زمانی در ایالات متحده “نوشیدنی های قهوه تخصصی” در نظر گرفته می شد. تاکید هنوز روی قهوه نبود، بلکه روی نوشیدنی خلاقانه، نورپردازی روحی و باریستاهای دوستانه بود.
این مطمئناً باعث افزایش پیتزا شد و علاقه به قهوه را ایجاد کرد، اما به ندرت از سبک برشته کردن قهوه فوقتاریک موج اول که قهوه را تلخ، بیجا و یکدست میکرد، فاصله گرفت.
علائم رایج قهوه موج دوم:
تمرکز شدید بر نوشیدنی های طعم دار
قهوه نسبتا تیره و تلخ
راهرو قهوه سوپرمارکت
شناخت جزئی کشور مبدا قهوه
باریستاهایی که به کافه علاقه دارند، اما نه خود لوبیا
موج سوم قهوه
قهوه موج سوم از یک جامعه خاص در دهه 1980 تکامل یافت که به شدت بر روی دانه های قهوه متمرکز بود. این گروه کوچک از برشتهکنندهها و کافهها در حال آزمایش سطوح برشتهای سبکتر بودند و طعمهای جدید و عجیب و غریب را از قهوههای پرورشیافته به ارمغان میآوردند. در سال 1982، انجمن قهوه تخصصی آمریکا تأسیس شد و بستری را برای این سبک جدید برشته کردن و دم کردن ایجاد کرد. در همان زمان، این موج در مناطق دیگر جهان مانند استرالیا، کانادا و اسکاندیناوی رو به گسترش بود.
این صنعت فرعی طی چند دهه بعد رشد کرد و رشد کرد. اصطلاح “موج سوم قهوه” در سال 1999 ابداع شد و به یک روند رو به رشد تبدیل شد. همانطور که بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان متوجه شدند که قهوه چیزی بیشتر از طعم تلخ و خاکستری دارد، رنسانس قهوه ظهور کرد.
سریع به سمت روز مدرن. عبارت “موج سوم” به نوعی از بین رفته است. این بخش از صنعت قهوه در حال حاضر بیشتر به عنوان “قهوه تخصصی” شناخته می شود و بزرگترین زیر صنعت قهوه در ایالات متحده است.
ما نمایشگاه های تجاری صنعتی، مسابقات جهانی و ارزش های خود را داریم. ما قهوه را برای خود دانه ها دوست داریم، نه فقط تجربه کافه. این جذابیت با اعتیاد ما به برشتههای سبک و متوسط، عشق ما به شفافیت در مزرعه منشا دانهها و عشق ما به قهوهای که در فنجان درست میشود، آشکار میشود.
علائم رایج قهوه موج سوم:
نتهای طعمی خاص (مانند شیرینی عسل، عطر گل رز و اسیدیته پرتقال)
پروفیل های کباب سبک تر
لاته آرت
لوبیا تک منشا (مزرعه واحد، املاک).
درجه بالایی از شفافیت مبدا
روش های دم کردن دستی مانند ریختن روی مخروط ها و فرنچ پرس ها
شفافیت طراوت با انتشار تاریخ های کباب شده خاص
تفاوت قهوه تخصصی موج سوم را تجربه کنید
حتی در حال حاضر، دنیای قهوه تخصصی در حال رشد و تکامل است. ما به طور مداوم تکنیکهای خود را اصلاح میکنیم، سیستمهایی را که مدتها کشاورزان را در فقر رها کردهاند زیر سوال میبریم، و به دنبال راههایی برای ایجاد طعم بیشتر از لوبیاهای با ارزش هستیم. ما قهوه را در سطح کیفی تجربه می کنیم که جهان قبلاً هرگز آن را ندیده است – و فقط در حال بهتر شدن است.
برای اینکه وارد عمل شوید و ببینید که این همه هیاهو در مورد قهوه موج سوم چیست، برخی از دانههای تازه برشته شده ما را امتحان کنید. طعمهای غنی و متعادل باعث میشود دیگر هرگز نخواهید از قهوههای موج اول و دوم در سوپرمارکت عبور کنید